Dag 14/ maandag 06 oktober 2014

7 oktober 2014 - Revelstoke, Canada

En alweer een nieuwe dag...!

Een lekker ontbijtje op in  "The Regent Hotel", en op slechts een minuutje of 10 rijden naar "Mount Revelstoke National Park". Bij het ingaan van het park worden we gewaarschuwd voor een agressieve zwarte beer(met baby-beer), maar die zijn we niet tegengekomen.. De top van dit park is op ongeveer 2.000 meter hoogte en het laatste stuk moesten we klimmen, omdat er vandaag geen shuttle bus naar de top reed... Maar, was goed te doen, ongeveer een half uurtje omhoog(en ook zo iets naar beneden). Uitzicht was super(zie foto's)en bij het terugrijden, hadden we een mooi uitzicht op "Revelstoke"(het plaatsje waar we zitten). Verder hebben we besloten het "Glacier National Park" morgen te doen onderweg naar "Golden", omdat we anders zo'n 140 km extra moeten rijden vandaag, en dat vinden we een beetje zonde... Wel verder gereden vandaag naar "The Revelstoke Canyon Dam" en het bijbehorende "Revelstoke Lake", indrukwekkende dam en mooi meer!(zie foto's). Op de terugweg een stuk gereden langs het drooggelegde stuk achter de dam. We zijn er op een gegeven moment zelfs in gereden(zie foto, volgens de navigatie rijden we in het water), maar dat was geloof ik niet helemaal de bedoeling, omdat ze blijkbaar (gecontroleerd)nog wel stukken daar laten onderlopen.. In ieder geval konden we niet meer verder rijden omdat er daar een heel gat in de weg was geslagen en omdat het er erg smal was, moest ik achteruit terug.. Mo vond t allemaal niet grappig, als er "Danger" staat, moet je er volgens haar niet inrijden...... In ieder geval, daarna, nog even doorgereden naar het skiwalhalla hier, "The Revelstoke Mountain Resort", waar je kan heli-skiën, een "vertical drop"(een ski-helling) hebt met 1.845 meter hoogteverschil, 21 skiliften en meer dan 115 ski en snowboard trails...., maar er ligt helaas nog geen sneeuw!

Dus, weer terug naar "ons" dorpje, waar we na wat boodschappen doen, een hapje zijn gaan eten bij "Zalas".. Ik een steak en Mo wat baby back ribs... Was wel ok, maar valt ons op dat het eten hier stukken minder is als in Amerika. Je moet sowieso zoeken voor een beetje redelijk eettentje, en bijvoorbeeld een steak, staat hier echt niet eens in de schaduw van hoe ze in Amerika zijn...Maar goed, we zijn hier niet voor het eten.. Als laatste nog even een drankje gedronken hier in de "pub" van ons hotel, waar we met een jong stelletje Canadezen nog even hebben zitten kijken naar "American Wrestling".. Zij waren echt "fan" en hebben ons geprobeerd uit te leggen wat er nu zo leuk aan is.... Dat is ze helaas niet gelukt....