Dag 17/ donderdag 09 oktober 2014

10 oktober 2014 - Frankfurt am Main, Duitsland

Vanmorgen gehaast om op tijd bij de "Snowly Owl Dogs" te zijn, maar moesten dan eerst nog naar Canmore rijden(half uurtje)en uiteraard de koffers definitief inpakken en uitchecken. Maar goed, we waren er op tijd, alleen waren we de enige..... En helaas, hadden ze een minimum van 6 deelnemers nodig om de trip te laten doorgaan....niet leuk, nog aangeboden voor 3 personen te betalen, maar deden ze niet...

Dus, dan maar doorgereden naar Calgary(+/- 110 km van Canmore) en daar nog even bij de "Guess Outletstore" gekeken en daar werd Mo wel weer blij van gelukkig. Na een tasje, laarsjes en nog wat aanverwante accessoires gekocht te hebben, ging het wel weer...

Daarna nog even langs "Wallmart", waar we nog wat spulletjes hebben gekocht(daarna nog even een hevig gevecht met onze koffers, want hoe past alles erin, maar toch gelukt..), en op weg naar het vliegveld, waar we eerst om 16.00u de huurauto moesten inleveren. Ging allemaal vlotjes en soepel.. Om 16.30u waren we ingecheckt(ging niet online, want de eerste vlucht was via Air Canada, dus niet via Lufthansa), en hebben we op ons gemak wat gegeten en gedronken...en nu zitten we te wachten op de oproep om te "boarden".

En dat was het dan..!

Iedereen bedankt voor het trouw volgen van ons reisblog, we hopen dat we jullie een beetje hebben kunnen laten meereizen.. Ook bedankt voor alle reacties, altijd leuk voor ons om 's morgens alles te lezen!

Ook deze trip besluiten we weer met de wetenswaardigheden:

1.  We hebben deze vakantie een afstand afgelegd van 19.238 kilometer.

2.  Daarvan hebben we 3.432 km met de auto afgelegd.

3.  We hebben 6x getankt, waarbij de benzineprijzen uiteenliepen van $1,199  tot $ 1,421  ( in euro's 0,86 tot 1,02 per liter).

4.  Het gemiddeld verbruik van onze Charger was slechts 1 op 11,8!

5.  Het gemiddeld verbruik van de Boeing 777-300ER (heenreis) en de Boeing 777- 200LR (terugreis) is ons niet bekend, maar we hebben sterk het vermoeden, dat het hoger ligt dan dat van onze Charger.

6.  De temperatuur is niet kouder geworden als net onder het vriespunt.

7.  De temperatuur is niet warmer geworden dan 25°C.

8.  Mo heeft 6 boeken op haar E-reader uitgelezen.

9.  Mo heeft 85 bakken koffie op.

10. Ik 2.

11. We hebben 2 beren gezien.

12. En 2 regenwormen.

13. We hebben ons 568 x geirriteerd.

14. We hebben 812 Chinezen gezien(dus gemiddelde irritatie van 0,7 per Chinees).

15. En tot slot de statistieken van ons reisblog tot nu toe:
      7163 Paginaweergaves
      497 Bezoeken
      14.41 Pagina’s per bezoek
      27.77 % Nieuwe bezoeken

Tot zover deze boeiende feiten, en ook hierbij weer het advies, als jullie ooit overwegen om naar Canada te gaan, en veel (mooie) dingen te zien, dit land en ook deze route zijn absoluut de moeite waard!

1. Leon Spoor:
    10 oktober 2014
    welkom thuis...strakkies!..Genoten van jullie reisverhalen en foto's!!
  2. Carola:
    10 oktober 2014
    Lieverds, we hebben weer genoten van jullie verhalen. Kom nou maar weer gauw terug!! xxx
  3. Saskia:
    11 oktober 2014
    Goede vlucht terug, en het was ontzettend leuk om dit mee te beleven. x
  4. Michel Buket:
    12 oktober 2014
    Welkom thuis popjes. Het was weer fantastisch !
  5. Peter en joke:
    12 oktober 2014
    Gelukkig weer gezond thuis na een geweldige vakantie
  6. Hans:
    15 oktober 2014
    Mooie reis,
    Gezien het aantal km kan ik mij voorstellen dat Mo 6 boeken heeft gelezen.