Dag 16/ woensdag 08 oktober 2014

9 oktober 2014 - Banff, Canada

En zo zijn we weer aangekomen in China Town, uh Banff bedoel ik... Maar eerst zie je bij de foto's nog ons lekkere kampvuurtje van gisteren en het lekkere ontbijt van vanmorgen.. We moesten vanmorgen al om 10.00u uitgecheckt zijn(in plaats van 11.00u), dus we moesten haasten.. Nog even afscheid genomen van Bob, onze gastheer en Peet en Petra, onze nieuw ontmoette Hollandse reizigers..

Dus, op weg naar "Yoho National Park" op zo'n 60 km afstand en de eerste stop was "The Natural Bridge"(zie foto's), een door watererosie uitgesleten brug en daarna naar "Emerald Lake"(zie foto's)met echt onwaarschijnlijk blauw water(op onze foto's viel op, dat alles er veel scherper en mooier uitzag, maar reislogger verkleint de foto's blijkbaar echt drastisch als we ze plaatsen, maar goed, jullie hebben in ieder geval een idee waar we allemaal zijn geweest..). Vervolgens naar de "Takakkaw Falls"(zie foto's), met een vrije val van 254 meter(de op 3 na hoogste van Canada), de waterval wordt gevoed door smeltwater van de "Daly Glacier", welke weer deel uitmaakt van "The Waputik Icefield". Daarna hebben we nog even staan wachten op een trein bij de zogenaamde "Spiral Tunnels", waarbij de langere treinen de ingang nog niet helemaal door zijn, terwijl hij uit de hoger gelegen uitgang al weer zichtbaar is, maar helaas, geen trein gezien....

Uiteindelijk, zo rond 15.00u aangekomen bij ons hotel voor de (laatste!)nacht, "The Banff Aspen Lodge"(zie foto's). Alles alvast uit de auto gehaald, zodat we alles morgen weer economisch kunnen inpakken en rond 17.30u even door het stadje gelopen(wat nu inmiddels echt een dependance van China is geworden)en nog even een kerstwinkeltje bezocht.. Staan echt vreselijk leuke dingen, zoals bijvoorbeeld een oude tv, die met een soort kerst tafereeltje is ingericht(zie foto's), maar de prijzen.....tv-tje kost gewoon 1000 dollar!!!

Daarna wat gegeten bij een Grieks restaurant, "Balkan" genaamd, was goed!

Morgen, -de laatste dag-, en we gaan proberen nog een rondleiding te krijgen op een soort trainingscentrum voor sledehonden("Snowy Owl Dogs" in Canmore). Je kan daar ook echt een tour met slee met de honden krijgen, maar ja, dan moet er wel sneeuw liggen......