Dag 15/ dinsdag 07 oktober 2014

8 oktober 2014 - Golden, Canada

Na uitgecheckt te hebben uit het "Regent Hotel"(en na een ontbijtje natuurlijk), op weg naar "Glacier National Park", op zo'n 70 km van Revelstoke vandaan. Het is een prachtig park met gletsjers, hoge bergtoppen en zeer steile bergwanden, en we hebben in het "visitor center" nog even rondgekeken, maar het is toch vooral een "heel veel wandelen" park. Nou hebben we daar op zich niets op tegen, maar de eerste route waar we stopten, de "Beaver Valley" route, was 43 km enkele reis en daar stond zo'n 3 dagen voor...Ik geloof niet dat dat hem echt gaat worden...Dus langzaam aan met wat stoppunten hier en daar, het park weer uitgereden.....
Vervolgens was het nog zo'n 60 km rijden tot onze volgende overnachting in "Golden". Hoewel Golden nog steeds in "British Columbia" ligt, gaat de tijd tussen het park en Golden al wel weer een uur vooruit, heel apart..

Golden is een leuk klein plaatsje(zo'n 4.000 inwoners) met een historisch centrumpje en we verblijven zo'n 4 km buiten het dorpje(in de bergen) in "Le Beausoleil Bed & Breakfast" (zie foto's). Echt een schitterend verblijf met 4 kamers(die allemaal volgeboekt zijn).
De eigenaren Heather & Bob, zijn uiterst gastvrij en we zijn echt van alle gemakken voorzien, incl.een fantastische hottub in de tuin, vanwaaruit je uitkijkt op de prachtige Purcell Mountains..
Vanmiddag nog een stukje de bergen ingereden naar het "Kicking Horse Mountain Resort", waar we zowaar een grizzly hebben gezien(zie foto's)...

Vanavond gegeten in "Eleven 22", hier in Golden, wat heel goed was..Er zaten daar nog 2 wat oudere Hollanders, die het menu niet begrepen en zaten te schelden(op een grappige manier)op elkaar. Zij zei op een gegeven moment zoiets als "niemand verstaat ons toch hier", waarop ik zei; Als jullie hulp nodig hebben met het menu, roep je maar....Bleken ze ook nog bij ons in de B & B te zitten. Vanavond dan ook gezellig met  hen aan een kampvuur een flesje wijn koudgemaakt....