Dag 11/ vrijdag 03 oktober 2014

4 oktober 2014 - Osoyoos, Canada

Na een werkelijk fantastisch ontbijt(zie foto's)bij onze Duitse vrienden van de Canyon Ranch(eigenaren blijken dus Duits te zijn, bezitten de ranch sinds 2003!), gaan we redelijk volgevreten op weg naar Osooyos, een rit van zo'n 140 km...

We rijden eerst voor een groot gedeelte langs de "Okanagan Lake"(mooi stuk om te rijden!)en vervolgens gaan we binnendoor richting Lake Osooyos. Onderweg(we zitten nog steeds in Okanagan Valley), komen we  tientallen en tientallen wijngaarden en wijnhuizen tegen en allerlei vers fruit verkooppunten.

Rond een uurtje of half 2 komen we aan bij ons hotel, "The Watermark Beach Resort". Het hotel(zie foto's)is gelegen aan een soort zandstrandje aan Lake Osooyos. Helaas is het vandaag een beetje bewolkt en rond de 17 °C, dus niet echt strandweer... Het hotel ziet er super verzorgd uit, met een balkonnetje uitkijkend op de hoofdstraat..

Hierna hebben we besloten een educatief verantwoorde excursie te maken, namelijk het bezoeken van een aantal wijnhuizen en je moet dan natuurlijk(om die mensen niet te kwetsen)ook meedoen aan wat wijnproeverijtjes.. We zijn begonnen met "The Kismet Winery", gelegen aan de "Golden Mile"(is een gedeelte voor Osooyos aan Highway 97, waar dus heel veel wijngaarden aan liggen), gerund door Indiërs(?). We hebben er 5 wijnen geproefd, variërend van "vies" tot "niet te zuipen". Jammer.. De volgende was "Winery Castoro de Oro", weer een stuk of 5, en echt allemaal een feestje. Gastvrouw heeft van alles uitgelegd over blending(mixen van druivensoorten)en was echt interessant! Het derde en laatste wijnhuis was "Oliver Twist"(die is weer gelegen aan de "Black Sage Bench", een gebied naast de "Golden Mile"), ook daar 5 wijnen geproefd, en ook (bijna)allemaal erg lekker(zelfs een flesje meegenomen, een soort ijswijn; wordt gemaakt als de vorst een aantal dagen over de druiven is gegaan, heel apart van smaak!). Nadat ik het stuur van de auto bij het instappen op de achterbank kwijt was, begreep ik ook ineens, waarom je dit soort tochten ook georganiseerd kan doen met een busje en een chauffeur....

Vanavond gegeten bij restaurant "Campo Marina", een Italiaans restaurant hier in Osooyos, die op het internet goed aangeschreven stond. Dat klopte, zat helemaal vol met allerlei locals, en dat is zoals bleek een goed teken.....