Dag 12/ zaterdag 04 oktober 2014

5 oktober 2014 - Nelson, Canada

Vandaag, na uitgecheckt te hebben bij ons hotel, een ontbijtje in het plaatsje Osooyos genuttigd bij "Good Karma"; was volgens tripadvisor een aanrader en was inderdaad goed!

We hadden vandaag zo'n 260 km op het programma staan en zijn via Highway 3 gereden(de "Crowsnest Highway", ligt tegen de grens van de Verenigde Staten aan), een  bergachtige en slingerende weg langs een aantal heel erg afgelegen dorpjes(sommige echt heel klein en allemaal minimaal 50 jaar terug in de tijd..). Zijn onderweg nog gestopt in "Rock Creek", waar een gigantische braderie gaande was(4 kraampjes) en hebben nog koffie gedronken onderweg in "Grand Forks"(zie foto's), zie ook het oude bioscoopje(maar wel film in 3-D!)..., vervolgens langs het "Christina Lake" weer verder(zie foto's)en zo rijden we de "Kootenays" regio binnen, tot we uiteindelijk rond 16:00u in ons hotel(of eigenlijk motel)voor de nacht,  "the Villa Motel" aankwamen. Het is echt een motel, dus je kunt je auto zo voor de deur parkeren(heeft ook wel weer wat..). Verder ziet het er gewoon netjes uit(zie foto's).

Nelson ligt aan het "Kootenay Lake" en is een redelijk grote plaats(zo'n 10.000 inwoners). Het heeft een voor Canadese maatstaven levendig centrum met veel historische gebouwen en opvallend veel alternatievelingen rondlopen. We gaan hier zometeen even een drankje drinken en kijken of het gezellig is......

Wordt vervolgd......

1. Peter en joke:
    5 oktober 2014
    Hallo daar,
    het ziet er allemaal weer super uit, er isniet zoveel sneeuw nog, en nog een rit met de honden????? Nugeniet ervan en nog veel plezier
  2. Pa en pia:
    5 oktober 2014
    Hallo.
    Het zijn weer prachtige foto's die jullie gemaakt hebben.
    Voor zo'n grote braderie kan je hier ook wel terecht
    Sta je nu te watertanden bij die mooie witte auto die je liever gehad had nog veel plezier