Dag 1/ dinsdag 23 september 2014

24 september 2014 - Canmore, Canada

Zooooo, en we zijn er.... Vlucht om 11.30u vertrokken vanuit Amsterdam/ Schiphol, in Frankfurt aangekomen om 12.30u en uiteindelijk waren we om 13.30u in de lucht richting Calgary. Lange vlucht(vanuit Frankfurt nog ruim 9,5u vliegen)en dat was voor Mo niet al te prettig met haar rug, maar goed, verder niets dan lof over Lufthansa(daar vlogen we mee, maar dat begreep u al), we hebben geloof ik wel 3 maaltijden gehad, ijsjes, onbeperkt drank(ook sterke), snacks, dus goed geregeld!

Om 15:10u plaatselijke tijd alhier(het is hier dus 8 uur vroeger)uiteindelijk in Calgary aangekomen, waarna we redelijk vlotjes door de douane gingen en we bij een airport rental centre(verzamelcentrum van diverse aanbieders van huurauto's) rond 16.00u onze gereserveerde auto bij "Alamo" gingen ophalen. Dat ging iets minder van de vlotte. Je kunt in Canada(en Amerika ook)alleen een bepaalde klasse auto reserveren(dus small/ compact/ full size etc.) dus niet een bepaalde auto. Wij hadden een full size gereserveerd(dus grote auto). Komt onze, in prachtig pak gestoken, aanstormende Alamo Manager met een Nissan aan..." Will that be OK for you, Sir?" vroeg hij nog.. Nou nee, dus, ik ga niet in Canada rijden, land van de grote Amerikaanse auto's in een Nissan..., ik wil een Amerikaan! Klantvriendelijk als ze zijn, zeiden ze uiteraard, gaan we oplossen..! Na een kwartiertje kwam onze vriend weer terug en meldde met een smile van oor tot oor; "we got a Chevy Mailbu for you, will that be OK for you, Sir?".... Nou nee, als ik een Amerikaan wil, wil ik niet zo'n truttig klein ding, ik wil gewoon een full size, doe maar een Dodge Charger of zo...! Onze gekostumeerde vriend bleef nog steeds lachen, al begon het wel op een boer met kiespijn te lijken nu.. Hij ging het oplossen! En weer kwam hij terug na 10 minuutjes dat ze ergens toch nog een Charger in een hoekje hadden gevonden(ding is 6 meter lang, dus kan me voorstellen dat je dat snel over het hoofd ziet), ze moesten hem nog even schoonmaken en dan konden we op pad! Ik heb de man netjes bedankt voor zijn goede zorgen, en mocht van Mo niet zeggen toen we hem kregen dat ik liever een witte in plaats van een zwarte wilde, dus om 17.00u reden we uiteindelijk weg....

Vanuit Calgary(waar het allemaal heel vlak is)moesten we zo'n 95 km rijden naar Canmore(aan de voet van de Canadese Rockies). Prachtige rit, je ziet zo het landschap veranderen.. Om 18.30u kwamen we met een vriendelijk welkom aan in het hotel, "The Georgetown Inn"(zie ook de foto's). Leuke oud Engelse kamer en leuk dorpje. Na wat gedronken te hebben in het hotel, zijn we even wat simpels gaan eten in het dorpje en lag Mo om 22.00u te slapen(maar ja, Nederlandse tijd was dat 6u 's morgens)en ik om 23.00u... Had zelfs geen puf meer om reisverslagje te schrijven... Tot de volgende

1. Carola:
    24 september 2014
    Hallo globetrotters, gelukkig zijn jullie weer heel en gezond op jullie bestemming aangekomen. Eddy niet aardig om die 'autoverhuurmanager' tot wanhoop te brengen (ik had wel om een witte gevraagd) hi hi. Wat een schattig hotel!!Gezellig. Mo nog veel last van d'r rug??Veel plezier en tot het volgende verhaal. Groetjes, Piet en Carola
  2. Pa en pia:
    24 september 2014
    Gelukkig zijn jullie goed aan gekomen nu maar vakantie vieren leuke foto's . Pia was al helemaal weg van dat theepotje.Ik mag van Pia niet vragen of je ruimte hebt in je koffer.Wij hopen dat jullie mooi weer hebben.Geniet er maar van.
    Groetjes van Pia en mij.
  3. Nathalie en david:
    Hoi Ed en Mo,
    leuk dat wij mee mogen lezen... hoop dat jullie een hele fijne vakantie zullen hebben en geniet er lekker van!!
    Ojaa Ed ik had toch wel van je verwacht dat je voor die witte car had gegaan dat valt me wel weer een beetje van je tegen :-p hihihihi

Gr Nathalie en David.
  4. Peter en joke:
    Hallo,
    ja ed jou kennende had ik wel verwacht dat je toch voor een witte zou gaan , jaze proberen het toch maar weer
    wij hopen dat het de 1e dag super is geweest veel plezier
    nog even een vraag de suto is verder wel in orde????
  5. Piet & Mary:
    25 september 2014
    Hoi Ed en Mo wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen. De foto's spreken voor zich, we hopen dat jullie een fijne tijd tegemoet gaan. Groetjes van ons.