Dag 8/ dinsdag 30 september 2014

1 oktober 2014 - Clearwater, Canada

Vanmorgen, na uitgecheckt te hebben bij het "Harthouse"(uitchecken is een groot woord, de eigenaren waren er niet, dus maar even een briefje bij hen thuis achtergelaten dat we weg waren. De deur was gewoon open, maar dat is hier heel gewoon!), een lekker ontbijtje bij de plaatselijke bakkerij van Jasper gegeten en nog wat broodjes meegenomen voor de road-trip van vandaag... Er stond zo'n 325 km op het lijstje vandaag, dus niet heel schokkend..

Uiteindelijk vertrokken we bij het bakkertje rond 11.30u en de reis ging heel vlotjes. Na ongeveer een klein uurtje zaten we al in British Columbia(dus nieuwe provincie), en konden we de tijd weer een uurtje terugzetten. Het tijdsverschil met Nederland is nu dus 9 uur. Het is eigenlijk min of meer 1 lange kronkelige weg, je komt ook nagenoeg geen dorpjes tegen, je hebt geen telefoonontvangst, zelfs geen radiozenders!(maar dat hebben we nu al een paar keer meegemaakt hier, je zit nou eenmaal echt in "the middle of nowhere").

Na een paar "wandelstops" waren we uiteindelijk rond 14.00u("nieuwe tijd")aangekomen in onze nieuwe Bed & Breakfast, "The Hummingbird"(zie foto's) in Clearwater. Ziet er werkelijk smetteloos uit, en wordt gerund door een oudere Indiaanse vrouw, zij gaat morgenochtend ook een ontbijtje voor ons maken... Daarna naar "Wells Grey Park", waar Clearwater min of meer de toegangsweg van is. Wells Grey Park is een van Canada's verborgen juwelen. Het is ongeveer 5000 km² groot en maakt deel uit van de oostelijke Cariboo Mountains. Er zijn enorm veel watervallen in het park en het herbergt vele diersoorten waaronder zwarte beren, grizzlies, elanden, caribou's, wolven etc, maar het park staat ook bekend om de zalmen en de regenboogforel die hier volop te vinden zijn.

Op de terugweg nog wat gegeten in dit enorme dorp(3 straten), en daarna terug naar ons Indianenkamp. En dan de grote teleurstelling, de tv heeft maar 1 kanaal. Even naar gekeken, maar er liggen allerlei snoeren los, dus ik dacht ik haal het opperhoofd er maar even bij... Die heeft vervolgens alles verkeerd aangesloten, en toen deed hij het helemaal nooit meer... Je zult begrijpen dat ik niet meer te genieten ben nu, ik vind trouwens nu ik er over nadenk ook net of ik bij mijn oma slaap hier... Alle licht is uit 's avonds, we moeten stil zijn en oma slaapt op de kamer naast ons....

Nou, truste, morgen weer met rook uit de schermen weg hier....

1. Andre:
    Nog regenwormen gezien??
    Have fun gozert.
  2. Carola:
    1 oktober 2014
    Nou 'Scheurend Rubber' rustig aan vertrekken van de B&B The Hummingbird en oma niet wakker maken hi hi.
  3. Laura:
    1 oktober 2014
    Ik zou zeggen groetjes aan oma en zachtjes maak haar niet wakker, ze moet wel uitgerust zijn om jullie ontbijtje te maken
    op naar de volgende verassing.
  4. Rick&Jootje:
    6 oktober 2014
    Hahaha schrijf je toch heeerlijk!!!Zie jou en Mo al helemaal.ligge n bij "oma"!!!!