Dag 5/ zaterdag 27 september 2014

28 september 2014 - Banff National Park, Canada

Vandaag de ochtend een beetje rustig begonnen, want zoals jullie zullen begrijpen, had ik een beetje spierpijn na ons kleine wandeltochtje gisteren...Mo niet, maar ja die sport natuurlijk ook...Om een uurtje of 11 zijn we richting Banff gereden en hebben daar een verlaat ontbijt/ brunch gedaan bij Melissa's, erg lekker..! Vervolgens richting Lake Minnewanka voor onze Lake Cruise(waar ik het gisteren over had), en om 14.00u met het bootje vertrokken, zat binnen in het bootje(een soort halve Spido boot/ zie foto's)weer helemaal vol met Chinezen, dus wij zaten lekker buiten... Kon een mannetje of 45 op het bootje(en zat ook vol) en op een rustig tokkelend dieselmotortje verlieten we het haventje, waarbij de (vrouwelijke)kapitein nog even de veiligheidsvoorschriften doornam...Toen ze daarmee klaar was, begon ze wat gas bij te geven, en hoorde ik ineens wat turbo's mee gaan fluiten, en toen brak de hel los, dit was geen rondvaartboot, maar een offshore race boat in vermomming... Omdat wij op het achterdek zaten en dus bovenop de motoren zaten, en de boot niet gelogen toch schat ik tegen de 60 km/u voer(wat erg hard is op het water!)hadden wij wat moeite met het volgen van de verhalen die de kapitein onderweg nog vertelde, ik begreep nog iets dat ze 2 berggeiten zag, maar dat bleken toch rotsblokken te zijn en ze had iets over beren en iets met smeren..... Ah rust, gas eraf we zijn aan het eind van het meer... FF keren, en dan op ons gemakkie terug, ja dacht je....gewoon weer vol gas!!  Een half uur heen en een half uur terug, dat was het... Toen we afgestapt waren, hebben we een paar uur niets meer kunnen horen, waren we verkleumd tot op het bot en het enige wildlife dat we hebben gezien was onze seniele kapitein...

Na al dit geweld, weer terug naar Banff, waar we nog even de tank volgooien, wat geld pinnen, en wat frisdrank halen, want morgen hebben we een lange reis voor de boeg en in "the middle of nowhere". Op de terugweg naar Lake Louise een stukje naar het skicentrum(Sunshine Route)van Banff gereden, maar dat was nog helemaal gesloten...wel leuk stukje rijden en vervolgens zijn we nog even naar Lake Moraine gereden(soortgelijk meer als Lake Louise, alleen wat kleiner).

Oh ja, en we zijn nog even naar het oude Trans Canadian Railway station in Lake Louise Village gereden, leuk!..(zie foto's) Hebben ze nu een restaurant van gemaakt...

Vannavond blijven we in het hotel, eten hier wat simpels. Morgen via Icefields Parkway(een van de mooiste autotochten ter wereld volgens Lonely Planet), Athabasca Glacier(waar we met een soort enorm gletsjervoertuig op gaan)naar Jasper.